Utazás felfelé

Fehér Medve

Fehér Medve

Hé paraszt! Melyik út megyen itt Budára???

Hé nagyszellem! Melyik út megyen itt Bud(h)ára???

2015. június 02. - fehermedve

„Hé nagyszellem! Melyik út megyen itt Bud(h)ára???

toldi.jpgHm, nagy szellem én!” emígy füstölög magában,
„Hát ki volna úr más széles e határban?

Nomen est Omen fogalmazták meg a Rómaiak. Mi valahogy a név végzete, a név kötelez, nevedben a sorsod -nak fordítanánk, de inkább használnám abban az értelemben, hogy aminek szólítanak (amivel azonosulsz) annak megfelelően viselkedsz, és olyanok lesznek a reakcióid.

De miért is vettem ezt elő?

Nem oly régen ücsörögtem egy csomó jó emberrel összezárva egy ideig, és végül is mindenki imádkozott, ki mit akart a szerint. És nagyon meglepődtem, amikor hallgattam őket, mert voltak akikből szerintem, ha késsel kényszeríteném, se sikerült volna kihúzni egy böcsületes megszólítását az Istennek. De még hogy teremtő, vagy mindenható azt se. Így nagy szellem, úgy nagy szellem, föld szellem hallhattam és nem értettem. Ha nekem azt mondják szellem akkor jön a lepedő, a húúúú - húúúú, lánccsörgés, és siralom, és a hideg veríték. De akkor miért szellem?

Ó nagy Manitu, mitől lettél nagy szellem? És miért imádkoznak a nagy szellemhez emberek? Egyáltalán mi az a szellem?

Ha a "mi" szavainkkal élünk talán az Isz de inkább a Szusz az ami szell, és lehet hogy nem volt véletlen, hogy addig szöszögtek, amíg már nem szuszogtak, hanem fingottak egy nagyot. Ugyanis az 1500-as években a Huszita biblia fordítás körül kialakult vita alapján is tudjuk, hogy bizony a szentlelket szent szelletnek  nevezték, és a szent lélek kiáradása lehetett a szent szellentés, némi gúnyorral.

És biztos, hogy azok a magyarok, akiket fegyverrel kényszerítettek a templomba, gúnyosan szemlélték azt. Ezt elkendőzendő a szabadkőműves Kazincynak köszönhetjük, hogy nem szellentünk imádság közben, hanem szellem-eskedünk. ha a szentháromságra gondolunk.

No szóval, száz szónak is egy a vége:

Ha már vannak jó magyar szavaink a természet fölöttiekre, és hívhatnánk Istennek,Tengrinek, Atyának, anyának,babbának, királynak, miért hívjuk ha nem is tudjuk, fing-nak ő tiszteletreméltóságukat?

Szent fing, nagy fing :) hallgasd meg könyörgésünk. :)

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fehermedve.blog.hu/api/trackback/id/tr987392154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dibáczi Enikő 2015.06.02. 13:01:12

Nem kell túlcifrázni szerintem. A Yotengrit Hetedhét ösvényének 47. pontja szerint, ahogy Máté Imre írta: "A TAN a lényeg, nem a nevek. Istent nevezték így, nevezték úgy, de Istennek nincsen neve. Az ISTEN nem név, hanem fogalom. Nevezzük tehát Istent Istennek!"
süti beállítások módosítása